2503, Colijnsplaat - Zierikzee - Willemstad - Reisverslag uit Colijnsplaat, Nederland van Low Land Lady - WaarBenJij.nu 2503, Colijnsplaat - Zierikzee - Willemstad - Reisverslag uit Colijnsplaat, Nederland van Low Land Lady - WaarBenJij.nu

2503, Colijnsplaat - Zierikzee - Willemstad

Blijf op de hoogte en volg Low Land Lady

25 Maart 2016 | Nederland, Colijnsplaat

Als een zieke kip hang ik in de auto. Het is goed dat we een afspraak gemaakt hebben met de “Dijkstra’s” zonder hen waren we niet gegaan. Gerrit laadt in, rijdt en laadt uit. Ik plaats de Navionicskaartjes die geupdate zijn in de kaartplotter. Helaas zie ik in eerste instantie alleen strepen. Een telefoontje naar Jos Boone in Middelburg en dan zijn we weer iets wijzer. De plotter moet gerepareerd worden, dat kan er ook nog wel bij. Een nieuwe plotter is veel duurder omdat we dan alle apparatuur moeten vervangen, dat kan in de 10 duizend euro oplopen.
Ik help wegvaren en de stootwillen op de juiste hoogte hangen voor het tanken in Zierikzee. Ik duik snel mijn bed weer in. Als we bij het tankstation in Zierikzee aankomen is de familie Dijkstra al gearriveerd. Zij zullen Gerrit vandaag helpen. Ik sta nu alleen in geval van nood nog op.
Het is boven verwachting en tegengesteld aan de voorspelling mooi weer. Ik merk dat ze voor gemakkelijk kiezen, alleen de fok wordt uitgerold, op naar de eerste sluis. Gelukkig hebben ze mijn hulp niet nodig. Op het Krammer- Volkerak wordt de fok weer gezet. Gelukkig kijken de mannen nu beter op de kaart dan de laatste keer dat we hier met hen waren, we liepen toen bijna vast in het geultje tussen het eiland.
Bij de sluis ligt een binnenvaartschip op de jachtensluis te wachten. Het is nog “winter” dus weinig recreatievaart. De binnenvaart schepen die klein genoeg zijn voor de jachtensluis gebruiken dan de jachtensluis. Als het binnenvaartschip vast ligt vaart Gerrit voorzichtig tussen het schip en de sluiswand naar voren zodat we voorbij de brug liggen. Het binnenvaartschip heeft daar commentaar op. Gerrit wijst naar boven en zegt dat we voorbij de brug moeten omdat het water gaat stijgen.
In Willemstad is het rustig, goede gelegenheid om weer eens in de stadshaven te gaan liggen. Helaas is de ruimte tussen de palen te smal om ertussen te liggen. Het is me veel te veel werk om de vloedplank los te maken en die tussen de paal en de boot te binden. We gaan wel in de jachthaven liggen. Na een boerenkool, kaas, paddenstoelen maal gaan Gerrit en de Dijkstra’s spelletjes doen. Ik duik mijn bed weer in. Gerrit en de Dijkstra’s kijken terug op een heerlijke zonnige zeildag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Low Land Lady

Zeilboot van 11,75m lang

Actief sinds 02 Sept. 2015
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 37429

Voorgaande reizen:

23 April 2016 - 27 Augustus 2016

Zeilreis naar Noorwegen 2016

Landen bezocht: