1808 t.m. 2008 Zierikzee - Colijnsplaat - Reisverslag uit Colijnsplaat, Nederland van Low Land Lady - WaarBenJij.nu 1808 t.m. 2008 Zierikzee - Colijnsplaat - Reisverslag uit Colijnsplaat, Nederland van Low Land Lady - WaarBenJij.nu

1808 t.m. 2008 Zierikzee - Colijnsplaat

Blijf op de hoogte en volg Low Land Lady

20 Augustus 2016 | Nederland, Colijnsplaat

1808 Zierikzee - Colijnsplaat
Omdat we niet het risico willen lopen dat onze plek nog bezet is vertrekken we pas tegen 12 uur uit Zierikzee. Even naar de overkant motoren en dan zijn we weer thuis op ons stekkie vanwaar we 4 maanden geleden vertrokken zijn. We kijken terug op een prachtige reis die heel voorspoedig is verlopen en waar we erg van hebben genoten.
In de haven plan ik voor Gerrit zijn busreis naar Zuidplein. Danique brengt deze middag de auto naar Zuidplein en gaat dan met de Metro en de trein weer terug naar Hoofddorp. Op 9292 zie ik dat Gerrit het eerste stuk naar de voet van de Zeelandbrug moet lopen, dat is best wel een hele tippel. Omdat ik zie dat de overbuurman op zijn schip is vraag ik heel brutaal of hij zijn auto hier op de haven heeft en of hij Gerrit naar de bushalte zou willen brengen. Verrassing, hij moet naar Wassenaar en hij wil Gerrit wel op het Zuidplein afzetten als hij over een half uur kan vertrekken. Zo gezegd zo gedaan. Snel Danique gebeld en Gerrit zich snel geschoren en op weg naar het Zuidplein.
Als Gerrit weg is heb ik de ruimte om in te pakken. Alle spullen die niet echt aan boord van de boot horen gaan van boord. De bakboord hut staat vierkant vol met tassen als Gerrit rond 4 uur weer terug is.
Lekker douchen en uit eten bij Bistro Zeelandia. Sinds het restaurant over genomen is door jonge mensen zit het er elke avond vol omdat ze een erg goede prijs-kwaliteit verhouding hebben. Ze doen erg hun best om voor mij een geheel melk loze maaltijd te serveren.

1908 Colijnsplaat
Gerrit gaat met een auto vol richting Gouda en ik haal de rest van de hutten en kasten leeg. Omdat we in het voorjaar erg veel condens aan boord hebben gehad zitten sommige plekken onder “het weer”. Een spuitbus met een bleekwaterschoonmaakmiddel zorgt ervoor dat alles weer spierwit wordt. De boot ziet er weer een stuk beter uit.

2008 Colijnsplaat - Gouda (met de auto)
Opruimen, inpakken en schoonmaken, wat een werk. We maken een lijstje voor Delta Yacht. Als je zo lang op reis bent met een boot dan zijn er altijd dingen die stuk gaan of vervangen moeten worden.
Om 12 uur is de auto vol en bespreken we bij Delta Yacht met Arjan de reis en de klusjes die we hun opdragen. Op naar huis. De reis zit erop. Wassen en uitpakken is wat ons thuis wacht.
Voor de mensen die mijn verhaaltjes lezen. Dit is het laatste verhaaltje. Als ik thuis ben zullen de foto’s bij de verhaaltjes gezet worden. Dat kost tijd. Als je de foto’s wil zien moet je over enkele weken maar eens op de site kijken of als we elkaar zien naar het boek vragen dat we weer gaan maken. “Het Boek” is de reden dat ik vol heb gehouden om elke dag te schrijven.