1506 Sagvåg – Haugesund - Reisverslag uit Haugesund, Noorwegen van Low Land Lady - WaarBenJij.nu 1506 Sagvåg – Haugesund - Reisverslag uit Haugesund, Noorwegen van Low Land Lady - WaarBenJij.nu

1506 Sagvåg – Haugesund

Blijf op de hoogte en volg Low Land Lady

15 Juni 2016 | Noorwegen, Haugesund

"Wat een mooie dag", om maar weer eens op zijn Esmé’s als 3 jarige te spreken. Helaas laat de wind het weer afweten. Vandaag varen we een van de laatste nieuwe stukjes. Als we de brug tussen Spyssᴓya en Nautᴓya door zijn komen we weer op het Bᴓmlafjorden. We zijn dan een soort “rond”.
In Haugesund gaan we weer op dezelfde plek bij het hotel liggen omdat we daar elektra en internet tot onze beschikking hebben en in de stadshaven bij de autobanden en terrassen hebben we dat niet. We vinden het wel belachelijk dat we € 7,50 voor de elektra moeten betalen.
Na een uur legt er een andere Nederlandse boot achter ons aan. De man vraagt tot 3 maal toe hoeveel meter hij nog naar voren kan. Zij geeft ook 3 keer keurig antwoordt. Als hij het de 4e keer vraagt verandert haar toon in een beetje ongeduldig. Iets later hoor ik dat de man haar daarop aanspreekt. Ik snap wel dat je na 3 keer een beetje ongeduldig wordt. Maar de man moet volgens mij zijn oren laten uitspuiten. Herkenning?
Als ze aangelegd hebben maken we even een praatje. Ze zijn afgelopen donderdag uit Muiderzand vertrokken en nu al hier. Ze hebben Vlieland - Tananger in 53 uur afgelegd, petje af zo met zijn tweetjes. Je bent er dan wel snel maar voor ons is dat een stap te ver. Het stel blijkt ook naar St Petersburg gevaren te zijn maar dan 1 jaar eerder dan wij. Terwijl we staan te praten mengt een Finsstel zich in het gesprek. De leuke opmerking die hij maakt naar aanleiding van mijn vraag of ze door het Götakanaal terug naar Finland varen moet gewoon in mijn verhaal. “If you want to sail in a ditch you go to Holland”. M.a.w. als je in een sloot wil varen dan ga je naar Nederland. We moesten erg lachten.
We gunnen ons vanavond een maaltijd in een restaurant. Om het betaalbaar te houden zoeken we weer op een B locatie naar een Chinees of Indiaas restaurant. We vinden uiteindelijk een Chinees-Thais restaurant en terwijl we naar de menukaart kijken vertelt een voorbijganger dat het eten daar geweldig is. Om half 7 zijn we de enige gasten, de rest van de avond uiteindelijk ook. Hebben we daarom ons goeie goed aangetrokken? Het 2 gangen Thais menu is prima en niet te pittig. Omdat ik per ongeluk weer eens iets gegeten heb met E210 tm E219 erin heb ik een gat in mijn verhemelte en dat eet toch een stuk minder prettig, zeker als het eten dan ook nog pittig is. Ik vermoed dat de Noren op hun garnalen ook standaard E211 gooien.
Op de boot wacht ons het normale programma, filmpje en omstreeks half 11 naar bed, met een maskertje voor, want donker wordt het uiteraard nog steeds niet.