1606 t.m. 2006 Haugesund - Reisverslag uit Haugesund, Noorwegen van Low Land Lady - WaarBenJij.nu 1606 t.m. 2006 Haugesund - Reisverslag uit Haugesund, Noorwegen van Low Land Lady - WaarBenJij.nu

1606 t.m. 2006 Haugesund

Blijf op de hoogte en volg Low Land Lady

20 Juni 2016 | Noorwegen, Haugesund

“We houden vakantie”. Jullie lezers denken dat we al 2 maanden vakantie houden maar ik kan jullie verzekeren dat het soms hard werken is om voldoende voortgang te maken.

Lekker niksen. Niets moet. Boek uitlezen. Verhaaltjes bijwerken. Foto’s bekijken en misschien bewerken en op de site plaatsen.
Gerrit moet wat voor het NCOI doen en verdient weer het havengeld terug. Ook voor Rotary moet hij nog iets regelen en verder veel spelletjes 10x10 op de laptop doen.
Het weer voor de komende dagen is wat minder en in het weekeinde wordt er wat meer wind voorspelt. We blijven hier lekker een paar dagen “niksen”.

Gerrit is weer naar het ziekenhuis geweest, nu omdat er een haarvat in zijn oog ontstoken is. Hij heeft dan een zalfje nodig dat alleen op recept verkrijgbaar is. Ik ben er achter gekomen dat ik een beetje dom ben geweest. Ik heb net voor de reis een nieuw allergie medicijn gekregen en daar kreeg ik geen voorraad voor 3 maanden van mee. Ik dacht dat het genoeg was voor 2 maanden maar dat blijkt niet zo te zijn en mijn oude medicijnen heb ik thuis laten liggen. Bij een apotheek heb ik nu een middel gekregen dat hier zonder recept verkrijgbaar is en dat dezelfde werkzame stof bevat. Ik ben benieuwd.
Op de 18e hebben we een tijdje mogen genieten van een optreden van een band. Gelukkig waren ze al voor 20.00 uur klaar. We zijn in onze gedachten bang voor het Honfleur of St Petersburg effect.
Op een terras spreken we een meisje uit Nederland. Ze wil de wereld over met een rugzak en haar zus woont in Noorwegen en die heeft een baantje voor haar geregeld zodat ze met het betere Noorse salaris en niet uitgaan, kan sparen. Ze verteld dat het uitgaan in Noorwegen heel anders is dan in Tilburg. Iedereen is helemaal opgedoft, met veel make-up. Als jongeren 's avonds dronken op straat lopen dan worden ze door vrijwilligers aangesproken op hun drank gebruik. Volgens mij zou je dan in Nederland een klap voor je kop kunnen verwachten en reacties zoals, "waar bemoei je je mee". Hier is het normaal.

Even een vies verhaal. Ik heb in een winkel gemengde gezouten noten gekocht. Die koop je hier los uit een soort automaat. Je houdt een kartonnen bakje onder een tuut en dan haal je de handel een paar keer over zodat je bakje vol komt. In deze winkel moest ik tegen de kokers slaan om de noten de laten vallen en uiteindelijk kwamen er helemaal geen noten meer. Ik heb het bakje toen afgevuld met cashewnoten. Toen ik het bakje dichtvouwde dacht ik dat er iets bewoog. Mijn hersens zeiden onzin en ik besteedde er geen aandacht meer aan. Terwijl we film keken gooide ik een hand noten op de kaartentafel en al film kijkend eet ik een aantal noten. Om een noot zat iets, het leek op een leeg omhulseltje van een spinnennestje. Ik stop gelijk met eten en kieper alle noten in een pan. Wat zit er tussen de noten? Een soort motje. Ik kan nu niet meer aan noten denken of ik wordt al misselijk. Morgen ga ik naar de winkel en dan hoop ik dat ik ze duidelijk kan maken dat er iets mis is met hun noten machine. Het maakt me niet uit of ik mijn geld terug krijg maar ik wil niet dat meer mensen dit meemaken. Bah!
Gisteren de 18e waaide het hard, wind kracht 7. In de sund, waar we liggen, stonden zelfs golven. We liggen in een soort inhammetje in de beschutting van een hotel. Verderop in de sund liggen nog meer plezier boten, die liggen een stuk minder prettig dan wij. Morgen stormt het wind kracht 9 en we gaan daarom pas dinsdag verder.
Het geld voor de noten heb ik keurig teruggekregen. Ze deden helemaal niet moeilijk. Wel jammer dat noten me nu zo tegen zijn gaan staan. Ik moet er "overheen groeien".
Het is vandaag één grote plensbui. Regen regen en nog eens regen. Van die wind voorspelling is overigens niets terecht gekomen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Low Land Lady

Zeilboot van 11,75m lang

Actief sinds 02 Sept. 2015
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 37353

Voorgaande reizen:

23 April 2016 - 27 Augustus 2016

Zeilreis naar Noorwegen 2016

Landen bezocht: