0106 Tananger - Haugesund - Reisverslag uit Haugesund, Noorwegen van Low Land Lady - WaarBenJij.nu 0106 Tananger - Haugesund - Reisverslag uit Haugesund, Noorwegen van Low Land Lady - WaarBenJij.nu

0106 Tananger - Haugesund

Blijf op de hoogte en volg Low Land Lady

01 Juni 2016 | Noorwegen, Haugesund

0106 Tananger – Haugesund
Wat een triest weer. Het regent niet maar de wolken hangen heel laag en de luchtvochtigheid is groot. Het is koud, dat wordt weer laagjes en pakken aan. Het is een eind varen als het zulk weer is als vandaag, tegenwind, geen uitzicht en koud. We zijn blij als we de sund invaren. We zijn van plan om in een soort marina te gaan liggen maar als ik het havenboek nog eens goed bekijk dan zie ik dat het eigenlijk de bedoeling is dat gasten in de stad aan de kade gaan liggen.
De plekken aan de kade zorgen dat ik een beetje uit mijn hum raak. AUTOBANDEN, daar heb ik zo’n hekel aan. Als je zo goed als mogelijk ligt dan schieten de stootwillen in de gaten tussen de banden en dan ligt je boot tegen de band. De band geeft zwart af en dan staan er grote ronden zwarte strepen op je boot die er slecht afgaan. Omdat er 40 cm tij staat moeten de lijnen ook nog dat hoogte verschil kunnen opvangen, dan gaan de stootwillen zeker tussen de banden zitten, bah. We binden toch maar vast. Geen stroom en de plekken liggen tegen de terrassen van de cafés aan. Dat kan wel een beetje lawaaierig worden. Dit is geen goede plek. Ik loop met mijn portemonnee naar het hotel waar je moet betalen. Voor het hotel kom ik een Noorse man tegen die met zijn boot voor het hotel ligt. Hij verteld dat je daar veel beter ligt dan waar wij liggen omdat waar wij liggen de veerboten telkens aankomen en wegvaren. Er is ook geen elektra en volgens hem is de elektra bij het hotel gratis. Ik besluit terug te lopen en Gerrit te overtuigen om te verplaatsen. Gelukkig hij is het ermee eens. We maken los en verplaatsen de boot onder de brug door naar de steiger bij het hotel. Weer vastmaken, liggeld betalen, hoezo gratis stroom, voor stroom moet € 7,- betaald worden, dat is de duurste stroom van deze reis. Die mannen van de Noorse boot hebben gewoon niet betaald en wel hun stekker ingeplugd. We moeten brood bakken en we willen graag een filmpje kijken dus het moet maar.
Broodmachine aangezet en na de eerste kneding stopt de elektra ermee. Schakelaar op de paal heen en weer halen helpt niet. Naar het hotel, in de rij bij de receptie, dame loopt mee, probeert ook de schakelaar heen en weer te halen, helpt niet. Ze zegt dat ze het haar chef zal gaan vragen. Na 3 kwartier ga ik maar eens met meerdere snoeren aan de gang en met 3 snoeren kan ik een andere paal bereiken, helpt niet. Snoeren weer losgehaald en een snoer op de muur van het hotel in een stopcontact gestoken, helpt niet. Dan maar weer terug naar de receptie. Er staat nu een jongeman achter de balie, hij zal de jonge dame die me eerst heeft geholpen roepen. Als de jonge dame bij onze boot komt verteld ze dat het niet aan hen ligt omdat ze met haar oplader van haar mobiel gecontroleerd heeft of er “prik” op de kast staat en dat stond er dus was het hun probleem niet. Als ze dat even was komen vertellen dan hadden wij op onze boot gaan zoeken. Het blijkt dat onze hoofdschakelaar eruit is gesprongen. Nieuwe snoer gepakt en schakelaar weer omgezet en ja hoor we hebben weer stroom. Soms zijn we wel een beetje dom….
Broodje bakt gelukkig nog gewoon goed door. Na een bootmaaltje en een filmpje is deze grauwe dag weer ten einde.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Low Land Lady

Zeilboot van 11,75m lang

Actief sinds 02 Sept. 2015
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 37400

Voorgaande reizen:

23 April 2016 - 27 Augustus 2016

Zeilreis naar Noorwegen 2016

Landen bezocht: