2805 Kirkehamn – Egersund - Reisverslag uit Egersund, Noorwegen van Low Land Lady - WaarBenJij.nu 2805 Kirkehamn – Egersund - Reisverslag uit Egersund, Noorwegen van Low Land Lady - WaarBenJij.nu

2805 Kirkehamn – Egersund

Blijf op de hoogte en volg Low Land Lady

28 Mei 2016 | Noorwegen, Egersund

Onder het genot van een heel lichte regenval varen we dicht langs de kust op de motor naar onze volgende bestemming. Het zicht op de ruige kust is indrukwekkend. D+E vergelijken het steeds met Schotland. We zien twee smalle watervallen die hun water in zee storten van grote hoogte.
Bij de ingang van Egersund vaart er een groot kustwachtschip langzaam achter ons aan en kijkt naar ons met verrekijkers. We doen net alsof onze neus bloed en varen rustig door. In mijn hart knijp ik hem toch wel een beetje want we hebben veel te veel alcohol aan boord. Als we afslaan naar de dieselpomp varen ze gelukkig door.
Wat een prachtig stadje zoals het tegen de berg is gebouwd. Het is zaterdag en al 3 uur. Als we aangelegd hebben pak ik snel mijn rugzak en het boodschappenbriefje om wat verse producten in te slaan. In Noorwegen zijn nagenoeg alle winkels op zondag dicht, ook de grote supermarkten. Ik weet dat Dave gek is op een goede biefstuk. Ik kan een mooi stuk file vinden maar daar moet je dan wel € 60,- per kg voor betalen. Het vlees was zijn geld helemaal waard, top gegeten. In een restaurant waren we € 30,- pp kwijt geweest voor alleen een hoofdgerecht.
Ik probeer elke dag ongeveer 4 producten uit de voorraad te verbruiken. Dat lukt aardig en de vakken raken al wat leger. Ik hoef niet meer alles secuur in de bakken terug te doen. Wat vooral duur is in Noorwegen: alcohol, vleeswaren voor op brood en vlees is zeker 3x zo duur. Eieren, groente en fruit zijn dubbel zo duur. Kip en vis zijn goedkoper. (Misschien heb ik per ongeluk van de kip een kilo knaller gekocht. Dat zou ik in Nederland nooit doen.)

  • 30 Mei 2016 - 21:36

    A&H:

    Handig al die practische tips. En wat de douane betreft, jullie waren daar nog met z'n vieren... dus ... Wificode van Egersund vast genoteerd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Low Land Lady

Zeilboot van 11,75m lang

Actief sinds 02 Sept. 2015
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 37376

Voorgaande reizen:

23 April 2016 - 27 Augustus 2016

Zeilreis naar Noorwegen 2016

Landen bezocht: