2705 Mandal – Kirkehamn - Reisverslag uit Kirkehamn, Noorwegen van Low Land Lady - WaarBenJij.nu 2705 Mandal – Kirkehamn - Reisverslag uit Kirkehamn, Noorwegen van Low Land Lady - WaarBenJij.nu

2705 Mandal – Kirkehamn

Blijf op de hoogte en volg Low Land Lady

27 Mei 2016 | Noorwegen, Kirkehamn

Helaas is, wat wind betreft, de stekker er nog steeds uit. Weer op de motor naar de volgende haven. Onderweg zien we 2 dolfijnen en maar weinig kust omdat we grote delen vrij ver van de kust varen. Lekker zonnetje in de kuip dus de vele lagen kleding kunnen vandaag achterwege blijven.
Kirkehamn is een heel pittoresk en het haventje klein maar ligt goed beschut in het hoekje van de fjordachtige inham. We hebben prachtig uitzicht op het kerkje en het dorpje daarachter. Het liggeld valt mee. In de douche staat dat daar ca € 5,- pp voor betaald moet worden. Het doet ons aan een haven in Finland denken waar de havenmeester geen geld mocht vragen als havengeld en toen heel veel geld vroeg voor het douchen. D+E hebben wel gedouched maar geen geld in het potje gedaan. Wij hebben de faciliteiten op de boot benut. Geheel in tegenspraak met de prijs voor de douche is het gratis gebruik van de wasmachine en de droger, vreemd maar handig.
Vanwege het feit dat we op onze uitgaves moeten letten eten we weer aan boord in plaats van in het heel erg goed ogende restaurant bij het haventje.
We onderzoeken of het mogelijk is om een haven te vinden die iets dichter bij Stanvanger is en zodat we D+E toch in Stavanger af kunnen zetten en hun een hotelovernachting besparen. Na wat puzzelen besluiten we dat we bij ons eerste plan blijven en naar Egersund gaan omdat D+E daar zeker op de trein kunnen stappen en we daar in het kleine plaatsje waar we ook naartoe kunnen niet zeker van zijn. Dave boekt via zijn telefoon een hotel op het vliegveld. Ze moeten dinsdag al om 8 uur op het vliegveld zijn en dan wil je niet afhankelijk zijn van het OV dat je niet kent.