23 en 2405 Kristiansand - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Low Land Lady - WaarBenJij.nu 23 en 2405 Kristiansand - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Low Land Lady - WaarBenJij.nu

23 en 2405 Kristiansand

Blijf op de hoogte en volg Low Land Lady

24 Mei 2016 | Noorwegen, Kristiansand

2305 Kristiansand
Spullen in de boot opnieuw verdelen omdat Dave en Eve (D+E) vandaag komen. In de afgelopen weken heb al heel wat voorraad uit de bakken verbruikt. Inmiddels kunnen de doosjes met broodmix allemaal uitgepakt worden en over de diverse bakken verdeeld worden. Na een uurtje opnieuw stouwen is de bakboord achterhut weer klaar voor bewoning. Bedje opgemaakt en hut gelucht.
Om 13.00 zie ik Michel met de Kairos binnenlopen. Leuk dat hij het ook tot hier heeft kunnen halen. We hopen de komende week weer met hem op te varen wellicht tot Stavanger. Het weer moet deze week wel een beetje meewerken omdat we hopen D+E in Stavanger af te zetten. De tijd zal het leren.
Om 18.00 uur borrelen op de Kairos en om 20.30 uur halen we D+E op vanaf het station. We gaan weer een nieuwe fase in. De trein is keurig op tijd en wat leuk om D+E weer te zien!
Als we 's avonds windguru bekijken besluiten we om morgen niet te vertrekken. Het waait windkracht 7 en daar hebben we geen zin in. Vanaf donderdag is het weer 3 dagen goed om te varen. We kunnen D+E in een haven afzetten met een treinverbinding.
Michel komt vertellen dat hij wel verder zal gaan morgen. Hij heeft een ander reisschema dan wij. Hij moet 1 juni in Bergen zijn omdat hij dan weer een bemannings wissel gepland heeft. Jammer dat we niet langer met hem kunnen optrekken.

2405 Kristiansand
Simpel ontbijt, geen Englisch Breakfast, dat doen D+E nog maar zelden, ze letten goed op hun gewicht tegenwoordig. We wandelen langs de rivier naar de oostkant van het stadje en via de winkels weer terug. Dave is ons van dienst door een nieuwe vlaggenlijn te plaatsen en een nieuwe radarreflector op te hangen en de oude reflector opnieuw te bevestigen. Windguru blijft hetzelfde, pas donderdag kunnen we weer een stapje verder.