2903 t.m. 0804 Gouda - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Low Land Lady - WaarBenJij.nu 2903 t.m. 0804 Gouda - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Low Land Lady - WaarBenJij.nu

2903 t.m. 0804 Gouda

Blijf op de hoogte en volg Low Land Lady

08 April 2016 | Nederland, Gouda

2903 Gouda
De dokter constateert een bronchitis. Uitzieken dus. Ik duik weer op de bank en probeer wat te lezen tussen de hoest- en proestbuien door. Van bevoorraden komt op deze manier niets. We moeten een nieuw plan maken. We kunnen niet weg het komende weekend. Het weekend van de 9e lukt ook niet want dan moet Gerrit lesgeven. We plannen nu dat we de 15e de boot zo ver mogelijk naar het noorden varen. Als we buitenom kunnen dan kunnen we in 1 dag naar Scheveningen en dan de volgende dag naar Den Helder. We zijn dan weer op schema. Als we vanwege het weer binnendoor moeten dan zal het van de omstandigheden afhangen waar we belanden. We moeten de 17e wel op de verjaardag van Esmé zijn, dat kunnen we niet overslaan.
Gerrit rijdt naar Middelburg om de plotter weg te brengen, 2 uur heen en 2 uur terug. Mevr Boone verzekerd Gerrit dat het met een spoedreparatie op tijd klaar zal zijn. Ze probeert Gerrit allerlei nieuwe systemen aan te praten als backup. Ik heb inmiddels op de I-pad de kaarten van Navionics gezet. Dat is onze backup.

3003 Gouda
Ik ben weer een beetje opgeknapt. Morgen maar weer werken. Vandaag de eerste auto vol spullen naar de boot gebracht en weg gestouwd. Ik ben zo slim om voor elke bak een lijst te maken met spullen die de bak in zijn gegaan. Het is een puinhoop aan boord en het is vies. Helaas is het water in 1 tank op en de andere tank wil niet op druk komen.
Omdat mijn gevoel nog steeds zegt dat er iets niet goed zit vraag ik Gerrit de motor te starten. Witte rook en de slang is er weer afgeschoten terwijl we geeneens gas hebben gegeven. Nu moet Delta Yacht een monteur sturen. Goed dat ik naar mijn gevoel heb geluisterd. Het zou natuurlijk een drama zijn als dat op de 15e was gebeurd.

0104 Gouda
De monteur van Delta Yacht zet nieuwe slangen en slangenklemmen op de motor. Hij eet zijn schoen op als het nu nog los zal gaan. We duimen dat het nu gerepareerd is!
Gerrit gooit met jerrycans water bij de bijna volle tank en gelukkig de tank komt op druk, we hebben weer stromend water. Inmiddels hebben we ook weer walstroom dus we kunnen als we willen weer van alles aan boord doen.

0404 t.m. 0804 Gouda
Gerrit heeft nog een auto met spullen naar de boot gebracht en de blikjes bier uitgepakt en weg gestouwd, 1 matras van boord gehaald. Bijbootje is weer op zijn plek opgeruimd, we kunnen weer overal lopen, elke dag weer een stapje verder. Gerrit komt er achter dat de I-pad geen GPS heeft. Als backup werkt het dus niet. Gelukkig is er ook met de betaling van de kaartjes iets misgegaan want ze zijn nog steeds niet van de creditcard afgeschreven.
Enkele dagen later blijkt dat we toch voor de kaartjes betaald hebben. Zonde van het geld.