0208 Medemblik – Enkhuizen - Reisverslag uit Enkhuizen, Nederland van Low Land Lady - WaarBenJij.nu 0208 Medemblik – Enkhuizen - Reisverslag uit Enkhuizen, Nederland van Low Land Lady - WaarBenJij.nu

0208 Medemblik – Enkhuizen

Blijf op de hoogte en volg Low Land Lady

02 Augustus 2016 | Nederland, Enkhuizen

We hebben alle tijd voor een wandelingetje naar het kasteel. Helaas is het kasteel gesloten en moeten we tevreden zijn met een wandelingetje er omheen. Van de schandpaal wordt dankbaar gebruik gemaakt. In de winkelstraat eten de kids en Gerrit een ijsje. Dinand ook weer tevreden.
We vertrekken rond 12 uur naar Enkhuizen. Er staat een lekkere wind om te zeilen dus hijsen maar. Als de genua uitgetrokken wordt schiet de schoot helemaal uit. Dinand zegt gelijk: “Goed dat daar een achtje in zat”. We vinden dat weer heel goed opgemerkt van die jongen. De kids willen sturen en uiteindelijk stuurt ook Danique een poosje. Het laatste stuk halen we de genua weg en moteren we naar de Buyshaven. De laatste jaren kiezen we altijd voor deze haven omdat we die gemoedelijker vinden dan de Compagniehaven. De Buyshaven heeft nog een voordeel, het is dichterbij het station en Danique moet morgen met de trein naar huis. Het aanleggen gaat weer met tegenstrijdige bevelen en de kids willen graag helpen maar lopen daardoor juist in de weg. Er is verder niets aan de hand maar het loopt gewoon niet soepel.
Het is heerlijk weer dus maken we een wandelingetje naar het centrum. Als ik even op de anderen zit te wachten bij de wc heb ik sjans met een man. Gerrit trekt weer de conclusie, zoals zo veel jaar geleden, ik kan je ook geen moment alleen laten of er hangt een man om je heen. Het lopen naar het centrum valt me zwaar. Mijn heupen spelen heel erg op. Ik heb nog medicijnen van de operatie aan mijn schouder. Die zware pijnstillers ga ik straks maar weer slikken.
Enkhuizen heeft een heel goede schepijs zaak en Dinand krijgt zijn tweede ijsje. We eten uiteraard allemaal een ijsje want deze zaak heeft melkvrij ijs, heerlijk. Met een groot ommetje lopen we terug door de Drommedaris. We hebben onderweg besloten om bij de Chinees De Proeftuin te gaan eten. Voor ons een succes, voor de kids wat minder. De patat is vet en de frikandel heeft te lang onder een warmhouder gelegen en is dus hard. Dinand is blij dat hij mijn ijs keuze op mag eten, het 3e ijsje vandaag.
We kijken terug op een erg geslaagde dag en paar dagen varen met Danique, Esmé en Dinand.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Low Land Lady

Zeilboot van 11,75m lang

Actief sinds 02 Sept. 2015
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 37388

Voorgaande reizen:

23 April 2016 - 27 Augustus 2016

Zeilreis naar Noorwegen 2016

Landen bezocht: