2005 Kristiansand - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Low Land Lady - WaarBenJij.nu 2005 Kristiansand - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Low Land Lady - WaarBenJij.nu

2005 Kristiansand

Blijf op de hoogte en volg Low Land Lady

20 Mei 2016 | Noorwegen, Kristiansand

We gaan het stadje ontdekken. We hebben geen van tweeën enige herinnering aan Kristiansand ondanks dat we hier zo’n 15 jaar geleden met de zeilschool aangekomen zijn. Kristiansand is helemaal in rechthoeken en vierkanten gebouwd. Verdwalen is daardoor vrijwel onmogelijk. Heel bijzondere gebouwen heeft het stadje niet. Het heeft wel duidelijk een regionale functie en daardoor een lange winkelstraat waar je veel merken ziet zoals bij ons, b.v. HenM. Op het station bekijken we wat de prijs is van een treinticket naar Oslo. Nu we hier toch zijn zouden we toch wel erg graag Oslo willen bezoeken. De bus en de trein doen er even lang over nl 5 uur. Gerrit heeft dan liever de trein. In de automaat, een loket is er niet, voor hulp kun je een nummer bellen, zien we dat een kaartje half geld is als je van te voren een kaartje koopt. We denken er nog even over want het is wel heel erg duur en een lange zit.
Later in de middag besluiten we dat we het toch het geld en de moeite waard vinden en ik ga op zoek naar een reisbureau. Die zijn er in Kristiansand niet, raar hé. Uiteindelijk loop ik maar een hotel binnen. De receptioniste wijst me de computer en zegt dat ik daar een Thonhotel in Oslo kan boeken. Dat blijkt uiteindelijk toch niet zo eenvoudig. Mijn creditcard ligt nog op de boot en een debtcard en dan b.v. via Ideal betalen pakt de site niet. De receptioniste helpt me gelukkig verder en via de telefoon reserveer ik een kamer met ontbijt, in het goedkoopste hotel van hun keten, in het centrum van Oslo voor € 140,-. Beetje duur maar dan heb je ook wat.
De treinkaartjes kopen is weer een ander verhaal. Ik durf geen retour te bestellen omdat ik dan bang ben dat je op 1 dag heen en terug moet. Misschien heb ik daardoor wel te veel betaald maar dat ga ik maar niet uitzoeken. De treinkaartjes kosten totaal € 180,- daar zit je dan wel met 2 personen ongeveer 10 uur in de trein.

Omdat mijn haar te lang is om te wachten tot ik weer in Nederland naar de kapper kan ga ik opzoek naar een kapper. Na eerst bij een aantal Noorse kappers gevraagd te hebben of tijd hadden, wat ze niet hadden, beland ik bij een Koerdistaanse kapper. Aan de manier waarop hij aan mijn haar voelt snap ik dat hij niet vaak een vrouw heeft geknipt met zult fijn haar als het mijne. Wassen, knippen en stylen kost € 40,-. Na twee dagen weet ik dat hij het helemaal niet slecht heeft geknipt! Helaas heb ik wel allemaal plekjes van de verkeerde shampoo, maar dat gebeurt me in Nederland ook regelmatig.
Morgen Olso, LEUK!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Low Land Lady

Zeilboot van 11,75m lang

Actief sinds 02 Sept. 2015
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 37405

Voorgaande reizen:

23 April 2016 - 27 Augustus 2016

Zeilreis naar Noorwegen 2016

Landen bezocht: