15 t.m. 1805 Thyboron - Reisverslag uit Thyborøn, Denemarken van Low Land Lady - WaarBenJij.nu 15 t.m. 1805 Thyboron - Reisverslag uit Thyborøn, Denemarken van Low Land Lady - WaarBenJij.nu

15 t.m. 1805 Thyboron

Blijf op de hoogte en volg Low Land Lady

18 Mei 2016 | Denemarken, Thyborøn

15 en 1608 Thyboron
Het stormt nog steeds geregeld. Tussen de stormen door waait het hard uit het noorden. Voorlopig geen kans om over te steken naar Noorwegen. Misschien dat het donderdag gaat lukken. De voorspelling via Windguru blijft redelijk stabiel voor die dag. De wind draait woensdag al naar het westen of zuiden, dan zijn de golven nog te hoog dus wachten we nog een dagje. We kunnen het ons veroorloven omdat we nog binnen de planning zitten en zo wie zo, veiligheid voor alles.
Behalve wandelingetjes is er niet zo veel te beleven. In het plaatsje is een WO1 museum ingericht omdat hier voor de kust een heel grote zeeslag heeft plaatsgevonden. Ze hebben het aantal schepen en het aantal bemanningsleden dat gesneuveld is mooi uitgebeeld met beeldhouwwerken in de duinen.
Ik ben inmiddels blij met het werk dat ik gestopt heb in het opschrijven van alle producten die ik in elke bak of elk vak heb gestopt. Als ik zoals vandaag b.v. rode kool wil eten dan weet ik in ieder geval in welke bak ik moet zoeken. Dit heeft me al veel tijd bespaard. De suggestie van Henriette, eet wat je als eerste ziet werkt niet zo goed omdat het vlees of de vis die ik gekocht heb dan weer niet past bij de groente die ik als eerste vind.
We hebben tijd om boeken te lezen, spelletjes te doen en filmpjes te kijken. Daarnaast doet Gerrit beoordelingen voor het NCOI en verdient zo weer 3 dagen havengeld.
Ik heb een eerste filmpje gemaakt voor de BA lessen voor de 1e klas. De eerste opnames mislukten omdat ik ze in de lengterichting van de boot maakte. Met de wind van opzij schommelt de boot dan te veel. Een filmpje is leuk om te maken maar kost veel tijd. Voor 3,5 minuten uitleg ben ik 2,5 uur bezig geweest. Zo besteed ik mijn tijd ook nog een beetje nuttig…?

17 en 1805 Thyboron
Lekker lezen en op beter weer wachten. Op de 17e doen we een poging om uit eten te gaan. Helaas zijn alle goede restaurants op dinsdag gesloten. We belanden uiteindelijk in een veredelde snackbar. Het was te eten alleen vrij zout omdat de Denen heel grof zeezout over de patat strooien en dat zout beland uiteindelijk in de saus en de salade. Op de 18e kook ik twee keer. Een maaltijd om direct op te eten en macaroni voor morgen onderweg. ’s Avonds trekt het dicht en wordt het zelfs mistig. We maken ons even zorgen of we wel weg kunnen morgen. De wind is goed maar we zijn helemaal niet gek op mist. We zijn wel aan varen toe zo langzamerhand!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Low Land Lady

Zeilboot van 11,75m lang

Actief sinds 02 Sept. 2015
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 37389

Voorgaande reizen:

23 April 2016 - 27 Augustus 2016

Zeilreis naar Noorwegen 2016

Landen bezocht: