09 t.m.1104 Gouda, laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Low Land Lady - WaarBenJij.nu 09 t.m.1104 Gouda, laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Low Land Lady - WaarBenJij.nu

09 t.m.1104 Gouda, laatste voorbereidingen

Blijf op de hoogte en volg Low Land Lady

11 April 2016 | Nederland, Gouda

0904 Plotter ophalen uit Middelburg
De plotter is klaar. Middelburg-Gouda 2 uur heen en 2 uur terug. Bij Jos Boone vertelt mevrouw Boone dat ze deze week een inruil binnen heeft gekregen van dezelfde plotter alleen met een maatje groter scherm. Ze vraagt er € 350,- voor. Ik probeer Gerrit te bellen om hem advies te vragen. Gerrit zit in de les en neemt niet op. Ik besluit de plotter als backup te kopen. De I-pad doet het immers niet. De toekomst zal uitwijzen of ik er verstandig aan heb gedaan.

1004 Vaste GPS kapot
Vandaag weer met een auto vol spullen naar de boot gereden. Alles weggestouwd. De fietsen zijn inmiddels ook aan boord. Helaas krijgen we mijn fiets nooit goed in de tas. Ik sluit de plotter weer aan en zie dat de huidige positie niet naar voren komt. Afsluiten opnieuw aansluiten, helpt niet. De reserve plotter buiten aangesloten, zelfde probleem. De conclusie, de GPS is kapot. We besluiten dat we het beste de boot naar IJmuiden kunnen varen en daar een reparateur inschakelen. De reparateur kan dan gelijk een 2e radarreflector en een vlaggenlijn in de stag hangen. Morgen een afspraak maken en duimen dat er een GPS ontvanger te krijgen is die met onze apparatuur “praat”. In uiterste nood kunnen we volstaan met de hand GPS. We kunnen dan de cursor op de coördinaten in de plotter zetten. We zijn dan waar de cursor staat. Dat is wel veel lastiger. We hebben nu de tijd en het geld niet om alle apparatuur te vervangen.

1104 GPS bestellen
Om 3 uur wakker en om 4 uur maar uit bed gegaan. Ik kan niet slapen omdat ik meer wil weten van elektronische kaarten via een tablet. Op internet heb ik van alles uitgezocht. Ik weet nu voldoende om een nieuwe tablet te kopen met de juiste GPS om op te kunnen varen. Ik ben er ook achter gekomen dat er in IJmuiden helemaal geen goede reparateur zit. Om 6 uur licht ik Gerrit in over wat ik allemaal uitgezocht heb. Nu moet Gerrit vandaag proberen een reparateur te vinden.
In Amsterdam zit een reparateur die verstand van GPS-en heeft. Hij zal alvast een nieuwe GPS bestellen en een omvormer om de nieuwe GPS met de verouderde plotter te laten praten.
Gerrit, goed geregeld. We moeten naar Amsterdam het volgende weekend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Low Land Lady

Zeilboot van 11,75m lang

Actief sinds 02 Sept. 2015
Verslag gelezen: 9950
Totaal aantal bezoekers 37390

Voorgaande reizen:

23 April 2016 - 27 Augustus 2016

Zeilreis naar Noorwegen 2016

Landen bezocht: