11 en 1206 Bekkjarvic - Reisverslag uit Bekkjarvik, Noorwegen van Low Land Lady - WaarBenJij.nu 11 en 1206 Bekkjarvic - Reisverslag uit Bekkjarvik, Noorwegen van Low Land Lady - WaarBenJij.nu

11 en 1206 Bekkjarvic

Blijf op de hoogte en volg Low Land Lady

12 Juni 2016 | Noorwegen, Bekkjarvik

1106
Lekker uitslapen, boek uitlezen, wassen, boodschappen doen voor het weekend, verhaaltjes bijwerken, dat duurt even want ik loop al 5 dagen achter. Genieten van de zon en het langzaam vollopen van de haven met Noorse boten met Noren die weekend vieren. Het is echt een populaire haven. Het lijkt een beetje op onze waddeneilanden in de zomer. Waarschijnlijk is er vanwege de populariteit van de haven een nieuwe haven aan de oostkant aangelegd. Als A H hier in de zomer komen dan kan ik mij voorstellen dat het erg vol zal zijn.
Gerrit maakt een plan voor de komende dagen tot P C komen. We moeten 23 juni in Stavanger zijn. We kunnen daar met 3 á 4 vaartochten komen. Lekker even geen druk en even een beetje meer landrot en op vakantie zijn.
Vanavond maak ik boeuf bourguignon in de snelkookpan. Ik ben blij dat Dave me heeft laten zien hoe je met zo’n pan om moet gaan en hoe je boeuf bourguignon maakt. Voor het eerst moet ik alcohol kopen in Noorwegen. Voor een pak met 3 liter rode wijn moet ik € 42,- neertellen.
Nieuw boek, puzzeltje en een filmpje meer hebben we niet nodig. In de middag krijgen we een verrassing. Aan de ene kant van de boot horen we een 1 mans bandje goede rock muziek spelen en aan de andere kant van de boot aan de overzijde van het water vanuit een loods horen we een symfonieorkest allemaal filmmuziek oefenen. We mogen van het symfonieorkest zeker 2 uur genieten. Ze zijn echt heel goed en van allerlei boten komt er na ieder nummer applaus. Het 1 mans rockbandje speelt maar een paar nummers en stop er dan weer mee.

1206
Het is weekend en mooi weer. De Noren komen allemaal hun huis uit. Booteigenaren maken een tochtje en ze willen allemaal naar Bekkjarvic. Het is een komen en gaan van vooral motorbootjes. Elk plekje dat vrijkomt wordt direct weer ingenomen door een ander bootje. Heel aangenaam om naar te kijken en het valt ons op dat de Noorse kinderen een stuk rustiger zijn dan de Nederlandse kinderen. We horen geen gejengel en geschreeuw.
We genieten van de zon en besluiten nog een nachtje extra te blijven en dan een stuk te gaan fietsen. De batterijen van de vouwfietsen zijn alvast goed opgeladen.