2607 Helgoland - Reisverslag uit Helgoland, Duitsland van Low Land Lady - WaarBenJij.nu 2607 Helgoland - Reisverslag uit Helgoland, Duitsland van Low Land Lady - WaarBenJij.nu

2607 Helgoland

Blijf op de hoogte en volg Low Land Lady

26 Juli 2016 | Duitsland, Helgoland

We moeten even losmaken en weer vastmaken omdat de boot naast ons er tussenuit wil. Helaas laat Gerrit de stekker van het verlengsnoer in het water vallen. Als we weer vastmaken en de stroom weer aansluiten vliegt de zekering eruit. Helaas geen stroom dus geen filmpje kijken vanavond.
Wandeling vaan de top van het eiland is een must. De Jan van Genten hebben nu kuikens. De ouders vliegen af en aan met voedsel. Sommige kuikens kunnen al vliegen en zijn net als meeuwen een beetje bruin grijs van kleur. Er zitten ook nog vogels te broeden. Het verbaast ons dat er zo’n groot verschil kan zitten in de tijd waarop gebroed wordt.
Gerrit maakt plannen voor de komende dagen. We moeten de tochten vanaf nu goed plannen omdat we op het tij moeten varen. Aankomen met opgaand tijd en vertrekken met afgaand tij. We hebben geluk. Het tijdstip van hoog en laagwater valt precies goed. We kunnen telkens heel vroeg vertrekken en in de middag aankomen. Soms valt het tijdstip dusdanig ongunstig dat je in het donker moet varen of zelfs een nachtje door moet. We kunnen, omdat het tij zo gunstig valt, Borkum overslaan. Dat is mooi. Hopelijk werkt het weer ook nog mee.