1306 Bekkjarvic - Reisverslag uit Bekkjarvik, Noorwegen van Low Land Lady - WaarBenJij.nu 1306 Bekkjarvic - Reisverslag uit Bekkjarvik, Noorwegen van Low Land Lady - WaarBenJij.nu

1306 Bekkjarvic

Blijf op de hoogte en volg Low Land Lady

13 Juni 2016 | Noorwegen, Bekkjarvik

Weer een stralende zon en een helder blauwe lucht. Wat zijn we toch een bofkonten! Noorwegen staat bekent om zijn regenachtige klimaat maar daar hebben we nog maar weinig van meegekregen gelukkig, houden zo.
Fietsen uitgepakt en een folder bij de I gehaald met een fietsroute. We gaan naar het noorden over een aantal eilanden die verbonden zijn door hoge bruggen. We fietsen over de twee bruggen die we enkele dagen geleden met de boot gepasseerd zijn. Leuk om het water en de meanderende kust nu vanaf een hoge plek te zien. Omdat we af en toe best op een flinke hoogte fietsen kunnen we de eeuwige sneeuwtoppen langs het Hardangerfjord zien liggen. Met het klimmen gebruiken we de trapondersteuning en dat gaat wel heel lekker. We besluiten als we 9 km van ons eindpunt zijn om om te keren. Mijn batterij heeft nog maar 3 streepjes en er zijn toch wel heel veel klimmetjes.
We zijn tot Austevollshella gekomen, ongeveer 16 km vanaf de haven. Op de terugweg stoppen we bij een lunchtentje. Helaas zit in alles wat ze verkopen lactose. Ik besluit alleen thee te nemen en het meegebrachte koffiebroodje op te eten. We kijken tijdens de lunch uit over een baai en op een klein wit kerkje.
Als we na een halfuurtje weer verder gaan is mijn batterij helemaal op. Hij gaat van 3 streepjes in een keer uit. Dat wordt 12 km trappen. Dat valt niet mee met maar 6 versnellingen en dan heuveltje op heuveltje af. Gerrit heeft van die opbeurende opmerkingen; als je 20 km pu naar beneden gaat en lopend 4 km pu omhoog dan heb je nog steeds een gemiddelde snelheid van 12 km pu. We komen echt wel thuis. Dat komen we uiteraard ook. Om half 4 worden de fietsen weer ingepakt omdat we morgen weer een stukje verder naar het zuiden gaan.