0306 Leirvik – Norheimsund - Reisverslag uit Norheimsund, Noorwegen van Low Land Lady - WaarBenJij.nu 0306 Leirvik – Norheimsund - Reisverslag uit Norheimsund, Noorwegen van Low Land Lady - WaarBenJij.nu

0306 Leirvik – Norheimsund

Blijf op de hoogte en volg Low Land Lady

03 Juni 2016 | Noorwegen, Norheimsund

Een helder blauwe hemel, geen wolk te bekennen en het is om 9 uur al zo warm dat ik besluit met t-shirt en korte broek te beginnen, zelfs Gerrit besluit het zonder pak te proberen, dat is voor het eerst deze reis. In de haven maak ik als het licht van de zon op de onderwaterplanten valt een paar foto’s met de onderwatercamera. Dat is weer eens iets anders dan al die prachtige bergen.
Onderweg maken we veel foto’s. Bij elke bocht verandert het uitzicht en de lichtinval. We passeren enkele gletsjers, de Folgefonna en de Saksaklepp en meer watervallen dan we kunnen tellen.
In het fjord zitten heel veel zalmkwekerijen. Er zit ook nog veel vrij levende vis in het water omdat we onderweg ook 3 dolfijnen gezien hebben. De tocht van vandaag is een beetje lang maar we willen met dit prachtige weer een beetje opschieten en enkele dagen voor raken op ons schema omdat we een uitstapje van 2 dagen willen maken in Bergen. Om 14.00 varen we het Hardangerfjord in. Dit is 1 van de dingen die we graag wilden bereiken. Bergen is nu ons laatste doel. Het is een beetje een raar idee dat we nu plaatsjes bezoeken die we waarschijnlijk nooit meer terug zullen zien omdat we op de terugweg van Bergen een andere route nemen dan op de heenweg. Tot Haugesund hebben we allerlei plaatsen aangedaan waar we op de terugweg ook langs zullen komen.
In de Coop supermarkt van Norheimsund hebben ze helaas geen havermelk. Een dag of 10 geleden heb ik 2 pakken kunnen kopen. Ik ben er tijdens deze reis achter gekomen dat melkproducten alle pijn veroorzaken. Enkele weken voor de reis ben ik begonnen weer alles te eten wat ik eigenlijk niet zou moeten eten. Ik merkte toen niets aan mijn lijf. Toen de oatmilk vanuit Nederland op was ben ik weer koffie met melk gaan drinken en kaas op brood gaan doen en mijn favoriete ontbijt, yoghurt met fruit gaan eten. Na 10 dagen had ik pijn in al mijn gewrichten en vreselijke pijn in mijn rug. Toen ging er een lichtje op, wat heb ik het laatste aan mijn dieet toegevoegd, melk producten. Ik ben ca 10 dagen geleden gestopt met alles waar melk in zit. Na enkele dagen kon ik al verschil merken. Vandaag heb ik besloten om te stoppen met alle paracetamol! Voor mij is dit een gedenkwaardig moment.

We genieten de hele avond van het veranderende uitzicht. Doordat de zon en de wolken met de belichting speelt is het plaatje elke paar minuten anders. Soms sta ik op om een foto te maken en voordat ik het beeld scherp heb is de belichting al weer anders en heeft de foto al geen zin meer. Wat hebben wij een geluk dat we dit mogen zien en beleven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Low Land Lady

Zeilboot van 11,75m lang

Actief sinds 02 Sept. 2015
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 37357

Voorgaande reizen:

23 April 2016 - 27 Augustus 2016

Zeilreis naar Noorwegen 2016

Landen bezocht: