29 en 3005 Egersund - Reisverslag uit Egersund, Noorwegen van Low Land Lady - WaarBenJij.nu 29 en 3005 Egersund - Reisverslag uit Egersund, Noorwegen van Low Land Lady - WaarBenJij.nu

29 en 3005 Egersund

Blijf op de hoogte en volg Low Land Lady

29 Mei 2016 | Noorwegen, Egersund

De wandeling naar de trein duurt ongeveer 20 minuten en de treinen gaan meerdere keren per uur. In de automaat hoeven we geen keuze te maken voor een bepaald tijdstip en op het kaartje staan geen gereserveerde stoelen aangegeven. Omdat Eve al 67 geweest is mag zij, maar ook de medereizigers, op een seniorenkaartje reizen, dat scheelt 50% in prijs!
Egersund ligt aan een rivier met watervallen. Leuke foto’s gemaakt van de watervallen en de leuke houten huizen. We komen voor het eerst een winkel tegen waar je wijn en sterke drank kunt kopen. Het rijk heeft daar een monopolie positie in. We willen vanavond, omdat het de laatste avond voor D+E is in een restaurant eten. Na even zoeken vinden we een Indiaas restaurant, dat moet het dan worden. Voor de zekerheid reserveren we want dat zal je maar gebeuren, dan wil je ergens uit eten en dan zou het niet lukken omdat het vol zit.
D+E hebben heel veel geluk gehad met het weer, het is op een heel kleine spetter bui na prachtig weer geweest. Mei is de droogste maand van het jaar in Noorwegen. Wij hebben tot nu ook nog maar 1 regendag gehad nl. de 2e dag in Oslo.
We genieten alle vier van de uitstekende Indiaase maaltijd en van het ene biertje. Als je voor een biertje € 7,50 moet betalen dan laat je het toch snel bij 1. In de haven zie ik dat er een havenmeester in het hokje zit. Yes, we hebben een internet code. (Voor A+H, Egersund en dan de maand in een cijfer). Op de boot halen we weer allemaal oude herinneringen op. We kennen D+E nu al weer 18 jaar en Dave heeft altijd wel iets te vertellen ook al hebben we sommige verhalen al meerdere keren gehoord. Dave is echt een mens die gezelschap nodig heeft want buiten werken, golf spelen en muziek maken heeft hij geen hobby’s. Jammer dat ze morgen vertrekken maar het is ook fijn om weer samen te zijn en ’s avonds een filmpje te kunnen kijken. We zijn van plan om morgen naar Tananger te varen en daarom gaat de wekker op 7.30.

3005 Egersund
Als we om 7.30 uur wakker worden regent het. Windguru voorspelt een goed wind voor de tocht naar Tananger maar voorspelt ook dat het de hele dag pijpenstelen zal regenen. Als we aankomen in Tananger zal het zicht door de regen slecht zijn. Bah. Op dinsdag is het weer veel beter. De voorspelling van wind is dan goed en er is veel minder regen voorspeld. We besluiten een dagje te wachten.
Vandaag nemen we afscheid van D+E. Het was erg leuk om een week met ze op te trekken.
Engels ontbijtje, koffers pakken, koffie met een Weense ring, wandelingetje door de regen naar het station, afscheid nemen, uitzwaaien, boodschappen halen, twee draaien was doen, de bedden verschonen, verhaaltjes bijwerken, mails lezen en eventueel beantwoorden, makreel maaltje en een filmpje. Kortom een rustige maar goed besteedde dag.