0701 Voorafgaande maanden - Reisverslag uit Colijnsplaat, Nederland van Low Land Lady - WaarBenJij.nu 0701 Voorafgaande maanden - Reisverslag uit Colijnsplaat, Nederland van Low Land Lady - WaarBenJij.nu

0701 Voorafgaande maanden

Blijf op de hoogte en volg Low Land Lady

07 Januari 2016 | Nederland, Colijnsplaat

01092015 Gouda
Yes! De kogel is door de kerk. Ik heb van school toestemming om in 2016 de 4e Onderwijsperiode onbetaald verlof op te nemen.

02092015 Gouda
Vandaag heeft Gerrit het grove reisschema gemaakt. Dit schema hebben we nodig om te bepalen vanaf welke luchthaven we in juli naar huis vliegen voor een week. Uit ervaring weten we dat we halverwege even terug naar huis moeten omdat we anders teveel heimwee krijgen.

Als we een schema aanhouden van 125 mijl per week dan kunnen we tot Bergen komen. We kiezen ervoor om liever minder ver te komen en wat meer te zien. Met 125 mijl per week is dat goed te doen.

We vliegen de eerste week van juli terug naar Nederland. We zijn dan al over de helft van onze beschikbare tijd heen en zijn dan als alles gaat zoals we nu bedenken, op de terugweg.

Na een uurtje naar vluchten zoeken hebben we voor nog geen € 350,- een heen en terugvlucht voor 2 personen op fatsoenlijke vertrek en aankomsttijden.

Gerrit heeft de eerste voorzet gedaan om gebruikte waterkaarten van Noorwegen te pakken te krijgen.

De voorbereidingen kunnen beginnen. Als eerste Danique gemaild dat ze voor vervangende oppas moet gaan zorgen in de 4 maanden dat we weg zijn.

10092015 Gouda
Helaas gaat het niet lukken om kaarten 2e hands over te nemen van het koppel uit de zeilclub van D and E omdat die alle kaarten alweer verkocht hebben.

Nieuwe kaarten bij Datema zijn best duur. Nog maar eens verder zoeken op internet.

22092015 Gouda
Deze week heb ik contact opgenomen via de mail met mijn achternicht. Ik heb haar via deze site leren kennen. Zij en haar man zijn de eigenaren van de Skuum. In 2013 zijn ze enkele weken in Noorwegen gaan zeilen.
Op mijn vraag of zij nog zeekaarten van Noorwegen had gaf zij gelukkig een positief antwoord. We kunnen de kaarten zelfs lenen! Daar zijn we blij mee.
Onze Engelse vrienden, Dave en Eve en Paul en Caroline hebben aangegeven dat zij elk stel apart een stuk mee willen varen. Daar verheugen we ons nu al op.

26122015 Gouda
Vandaag hebben we de zeekaarten van mijn achternicht opgehaald bij haar vader in Amstelveen.

07012016 Colijnsplaat
De boot gaat de kant op
We hebben met Delta Yacht afgesproken dat de boot 2 maanden de kant opgaat voor diverse checks en reparaties. Enkele afsluiters en afvoerleidingen moeten vervangen worden. We hebben foto's gekregen van bijna geheel dichtgeslibde afvoerleidingen, het was m.a.w hoog nodig.
Ergens in de komende weken moeten we tijd vrijmaken om de boot in de anti fouling en de was te zetten.